STRATEGIE – TUDY CESTA NEVEDE aneb VEDE TUDY

strategie

V minulém článku „STRATEGIE – CESTA K NAPLNĚNÍ ZÁMĚRU“ jsme se věnovali tomu, co by správná a funkční strategie měla obsahovat. Nyní to vezmeme obráceně a uvedeme si pár bodů, které ve vaší úspěšné strategii nemají místo. 

FAKTA, FAKTA, FAKTA

Vyhněte se ve Vašem business plánu planým řečem a spoustě nicneříkajícímu textu (“omáčce”). Jedině fakta a průkazné informace udělají vaši strategii úspěšnou a tím úspěšnou i vaši firmu. Opřete se o výsledky průzkumů, věrohodné statistiky a srovnání s konkurencí. Uvádějte vlastní zkušenosti i plán jak tyto zkušenosti budete do budoucna rozvíjet. Používejte jasný popis vašeho zboží či služby, ať je možné vyhodnotit jeho nezbytnost.

 

STRUČNĚ A VÝSTIŽNĚ

Vaše strategie není slohová práce do školy, kde musíte napsat požadovaný počet stran a tak do nekonečna, až “nesmyslně”, rozvíjet již několikrát rozvité věty. Text by měl mít strukturu a rozumný počet stran (ideálně kolem 20), aby toho kdo jej čte nenudil a aby mu nezačaly odbíhat myšlenky. Zkrátka musí být čtivý, zajímavý na data a čísla a na zajímavá srovnání. A pozor, nezapomeňte, že sebechvála “smrdí”.

 

REÁLNÉ TERMÍNY A PLÁNY

Každý kdo se chystá “rozjet” svůj podnikatelský záměr nebo oživit svůj současný byznys je plný energie, myšlenek a nápadů. To jej nutí v některých chvílích být přehnaně optimistický – plánuje nerealisticky krátké termíny a cíle (a příjmy…). Není pravděpodobné, že zcela nový podnikatelský záměr “rozjedete” ze dne na den. Chvíli to trvá. Minimálně v řádu měsíců. 

 

Není lehké vypracovat účinný a úspěšný business plán. Umíme to. Chcete se s námi o tom pobavit? Zastihnete nás na tel: 602 710 206 nebo e-mailu: info@fcconsulting.cz.