
Váš obraz vůči vnějšímu světu je pro Vaši firmu stěžejní. Ovlivňuje to jak obchod, tak personální stránku společnosti (ať už nábor, či udržení kvalitního zaměstnance). V minulém článku PR: TREFA DO ČERNÉHO V KOMUNIKACI jsme zmínili dva první kroky vedoucí k nastavení správného PR. V tomto článku máme pro vás další dva:
Bez monitoringu to nejde …
Máte stanovený cíl a znáte svou cílovou skupinu. Je čas na mediální monitoring. Je potřeba podívat se na to, jak si v současné chvíli v médiích a u veřejnosti stojíte:
- jak se o vašem oboru hovoří?
- hovoří se o vás, či o vašem oboru spíše pozitivně nebo negativně?
- jak vycházíte v porovnání s konkurencí?
- kolik klientů již přišlo do kontaktu s Vaší značkou?
- kde se nejvíce o vašem oboru hovoří, resp. která média se jim věnují nejvíce
Monitoring si můžete buď předplatit a tím získáte vstup do databáze mediálních výstupů. Analýzu si pak zpracováváte sami, což je dosti časově náročné. Nebo si analýzu můžete u společností poskytujících mediální monitoring (např. NEWTON Media, Monitora Media) objednat. Je však nutné pro tuto analýzu stanovit přesné podklady a klíčová slova, aby byla náležitě vypovídající.
… bez strategie také ne
Jakmile máte přehled o tom jaké máte cíle, kdo je váš zákazník a kde a jak se o vás hovoří, máte podklady pro přípravu strategie. V tuto chvíli je potřeba si pevně stanovit směr a obrázek dalšího postupu. Ze všech podkladů by mělo vzejít sdělení, které chcete komunikovat dále. Je třeba volit srozumitelnou řeč, vhodnou pro vaše cílové zákazníky. Zvolit správná média a komunikační kanály, které k tomu využijete. Je vhodné také využít již existující mediální vyjádření z vašeho oboru a náležitě je komentovat, informace rozšiřovat či doplňovat.
Každá, i tato, strategie by měla končit plánem a časovým harmonogramem. Jedině tak je možné úspěšnost strategie vyhodnocovat a v průběhu času případně upravovat nebo měnit.
SVĚŘTE SVÉ PR DO RUKOU ODBORNÍKŮ
Budování a udržování dobré image vaší firmy je velmi důležité. Dobré PR totiž nejen značku prezentuje, ale i chrání. Vyžaduje to čas, znalosti, energii a kreativitu. PR není reklama. PR jsou vztahy, dobré vztahy s veřejností a s médii, které image firmy prezentují směrem k veřejnosti.
Jednotlivé postupy u správně postaveného PR musí do sebe zapadat a být stanoveny precizně a přesně. V opačném případě to nemůže a nepřinese požadovaný výsledek.
Odborník na PR má know-how, má kontakty s médii, umí připravovat monitoring i strategii, doporučí vhodné cíle, poskytne odborníky na tvorbu obsahu a sdělení, má kreativce, grafiky, specialisty na on-line komunikaci, atd…. Odborník na PR ukáže veřejnosti takovou image firmy, která zanechá požadovanou stopu směřující k danému cíli.
Jsme specialisté na PR, domluvte si s námi schůzku a pobavíme se o PR vaší firmy. Zastihnete nás na tel: 602 710 206 nebo e-mailu: info@fcconsulting.cz.