PPC – SKVĚLÝ MARKETINGOVÝ NÁSTROJ!

PPC

Pokud jste se rozhodli opravdu úspěšně nastartovat či posunout dále svůj business, znamená to, že jste se rozhodli vstoupit do světa on-line a on-line reklamy. Pokud je doposud vrcholem prezentace vaší firmy webová stránka, je toto rozhodnutí správné, protože dnes se obchod dělá na internetu. Stačí se kolem sebe kdekoliv rozhlédnout. Svět se míhá lidmi s chytrými telefony, noteboky a tablety, všichni stále něco shánějí a dohledávají. A koho dohledají, ten má vyhráno. A pokud je to pouze na pár kliků má vyhráno o to víc. Jak být viditelný, když “vás” někdo hledá jsme vysvětlovali v článku o SEO. Řešením pro rychlý start je PPC reklama.

 

Co je PPC?

Další stěžejní zkratkou, na kterou v prostředí on-line reklamy narazíte, je zkratka PPC. Zkratka pochází z anglického výrazu pay-per-click, tedy platba za klik.  Laicky řečeno, za svou reklamu platíte, pouze tehdy pokud si zákazník na Vaši reklamu klikne. Je to tedy v tuto chvíli nejpopulárnější a nejefektivnější forma reklamy. Marketingový nástroj, který Vás stojí peníze pouze tehdy, když někdo opravdu projeví zájem.

Toto “klikání” musí být samozřejmě promyšlené, aby to mělo ten správný efekt a přineslo to požadovaný výstup.

 

Co všechno Vám přinese PPC kampaň/reklama:

  • oslovíte velký počet lidí, kteří mohou být potencionálními zákazníky
  • získáte příliv nových zákazníků – zákazníků, kteří sami zrovna hledají ve Vaší oblasti a proto jsou tyto zákazníci opravdu relevantní, tzn. je to Vaše cílová skupina
  • máte nižší náklady než za jiné běžné marketingové aktivity
  • platíte za konkrétní klik, tzn. za projevený zájem
  • přesně a průběžně měříte účinnost kampaně
  • kampaň dle výstupů měření můžete v průběhu upravovat

 

Jak poznáte PPC reklamu ve vyhledávačích?

Jsou to ty záznamy, které se vám ve vyhledávači ukáží na prvních místech označené výrazem “reklama” (v angličtině “ads”).

 

Jsou PPC reklamy pouze ve vyhledávačích?

Ne, reklamy můžete použít i v obsahové síti, což jsou reklamy, které se zobrazují napříč internetem na kterékoliv stránce, které nabízí společnostem (Google, Seznam) reklamní prostor k využití. Můžete si vybrat podle klíčových slov nebo tematického zaměření, kde se vaše reklama zobrazí.

Podtypem obsahové sítě je remarketing/retargeting, což je reklama lidem, kteří v minulosti navštívili váš web. A proto, že s největší pravděpodobností mají zájem o vaše produkty nebo službu, je u těchto reklam velká pravděpodobnost úspěchu.

 

Hlavní hráči v PPC reklamě

Nejrozšířenější, celosvětově, je systém Google Ads. I Vy, kdo ještě nejste v on-line světě zběhlí, znáte jistě vyhledávač Google, proto si jistě umíte představit jaký “záběr” reklama v tomto vyhledávači má. V ČR tento vyhledávač využívá asi polovina uživatelů.

Na lokálním trhu je dalším velkým hráčem Seznam S-klik a využívá ho asi třetina uživatelů v naší republice.

 

Správně zacílit

Samotné nastavení PPC reklamy je jednoduché. Dá se kdykoliv zapnout a zase vypnout (vše v řádech dní a někdy i hodin). Může se v průběhu prakticky kdykoliv měnit a upravovat.

Základem úspěchu je však PPC kampaň správně řídit. Proto si většina firem na tuto práci najímá odborníky, kteří vypracují strategii, plány a průběžně kampaň vyhodnocují, měří a upravují. Pokud je kampaň správně nastavená a kvalitní, kolikrát stačí i menší rozpočet, který Vás dostane na vyšší pozice. Samotná pozice se samozřejmě dá zaplatit, ale ne vždy je nejvyšší pozice rozhodující.

 

Pokud váháte, zda se tento marketingový nástroj hodí i pro vás, tak nás neváhejte nezávazně kontaktovat a společně vymyslíme cestu, které bude pro vás nejvhodnější. Úspěšné PPC kampaně připravujeme a aplikujeme “jak na běžícím pásu”. Umíme to. Připravíme PPC kampaň i Vám. Zastihnete nás na tel: 602 710 206 nebo e-mailu: info@fcconsulting.cz.