PODCAST oblíbený komunikační nástroj

Podcast

Slovo PODCAST se kolem nás objevuje zcela nenápadně, ale má v komunikaci zásadní dopad. Je odvozeno ze slova iPod (což je přehrávač firmy Apple) a anglického výrazu pro vysílání (broadcast). Z toho lze odvodit, že se jedná o nástroj, který pracuje se zvukem.

 

Jak podcast funguje?

Jde o mluvené slovo, kterým se navazuje jiná forma komunikace s klientem. Mnoho lidí v dnešní době vyhledává odlišné formy získávání informací než psaným slovem. Doba je uspěchaná a chceme využít každé volné chvilky. Proto je nyní moderní natáčení videí, videoblogů a podcastů: audio záznamů, pomocí kterých si klienti mohou poslechnout zajímavé, důležité nebo návodné informace, či rozhovor. 

Je to vlastně alternativa “rádia”, ale lidé si sami volí téma a čas poslouchání. Podcast je publikovaný většinou formou seriálu, mnohem uvolněnější a zábavnější, přátelskou formou. Dává nahlížet také na osobní názor autora.

 

O čem podcasty bývají?

O čemkoliv. O věcech z běžného života, o cestování, o sportech, o gastronomii, o dětech, o vědě, o hudbě, o literatuře, ale také o odborných věcech, technologických novinkách, o nových postupech, objevech apod. Může se také jednat o rozhovory se zajímavými lidmi nebo odborníky v určitém oboru.

 

Výhoda podcastu

Mnoho lidí tento moderní způsob získávání informací upřednostňuje, protože se nemusí “rezervovat” svůj čas na čtení článku a s tím související sezení u tabletu, počítače nebo telefonu. Jednoduše si záznam stáhnou a pustí si ho kdekoliv se jim to hodí – při řízení auta, při cestování, při práci v dílně či na zahradě nebo při sportu. 

Podcasty tím, že bývají úzce specializované, jsou mířené na přesnou cílovou skupinu. Dopad takového podcastu je tedy prakticky stoprocentní.

 

Kde nalézt podcasty?

Podcasty autoři zveřejňují na svých webových stránkách nebo na populárních kanálech, jako např. na YouTube. Klient se může přihlásit k odběru nebo si audiozáznam přímo poslechnout.

 

Tímto článkem jsme chtěli čtenářům našeho blogu nabídnout další alternativu komunikace. Pro tvorbu podcastu musíte být zapálení a mít chuť se tomu věnovat. Z mluveného slova je to totiž mnohem více cítit. A podcast je potřeba dělat uvolněně a přátelsky. Na upnuté mluvené slovo totiž žádného posluchače nezískáte.