Influencer vs. Opinion Leader

Influencer vs. Opinion Leader

Co znamená a zahrnuje tzv. Influencer marketing jste se mohli dočíst již v jednom z předchozích článků na blogu, kde se mj. zmiňujeme i o mikroinfluencerech. Míra vlivu, jakou mají známé osobnosti na veřejné mínění je rozmanitá a ty, kteří mají vliv ze všech největší, označujeme jako Opinion leaders, tedy názoroví vůdci.

Ať už jde o zaměření na módu, životní styl, stravování apod., máme na výběr z velkého množství osobností, které oslovit s požadavkem na propagaci. Pokud chcete oslovit širokou veřejnost a vybudovat povědomí o vaší značce, oslovte někoho z opinion leaderů, kteří jsou opravdovými celebritami a váš produkt se tak dostane mezi desítky tisíc lidí. Za jednoho z nejvlivnějších opinion leaders u nás je považován Leoš Mareš. V ČR není snad nikdo, kdo by ho neznal, na sociální síti má obrovské množství sledovatelů a propagace skrz jeho sociální síť má široký zásah. Pokud si přejete vybudovat povědomí o značce, tak je právě celebrita tohoto významu tím pravým krokem k navázání spolupráce. Za propagaci formou influencer marketingu s osobností jako je např. Leoš Mareš si však připlatíte. Není to ale nic neobvyklého, za reklamu v TV přeci také zaplatíte. A propagace formou influencer marketingu je, nebo alespoň působí mnohem osobnějším přístupem než masová reklama v TV. Záleží na typu produktu nebo celé značky, zda se vám více vyplatí investovat do klasických forem reklamy nebo si najít svého influencera. Fungovat může samozřejmě obojí, tyto formy reklamy se nijak nekříží, mohou vytvořit symbiózu a spolupráce s opinion leaderem může být rozsáhlejší a dlouhodobá a zároveň může být součástí celé vaší marketingové komunikace. Opinion leader má o něco větší vliv než influencer a též množství oslovených lidí skrz opinion leadera je větší. Neznamená to však, že byste se měli ohlížet pouze po velkých celebritách. I menší vliv může přinést příznivé výsledky. Pokud se rozhodnete formou influencer marketingu propagovat např. módu nebo kosmetiku, stojí za to si prohlédnout dostupné fashion a beauty blogy. Určitě najdete někoho, kdo bude pro váš produkt ten pravý. S každým influencerem se pak dojednávají individuální podmínky tak, aby došlo k oboustranné spokojenosti. Influenceři jsou pak často ohodnoceni za dosažený zásah (množství oslovených lidí – počet zhlédnutí) případně za počet získaných lajků na sociální síti. Není to jen o tom lidi oslovit, musíte je umět zaujmout a zároveň něco nabídnout. Musí mít důvod, proč budou váš produkt propagovat. Úspěchu dosáhnete tehdy, bude-li ve vás sám influencer věřit.

Součástí práce naší firmy a naprostou samozřejmostí je profesionalita v komunikaci s lidmi. Rádi vám poradíme, koho a jak oslovit nebo to v rámci spolupráce uděláme za vás. Dejte nám o sobě vědět, věříme, že spolupráce s námi pro vás bude přínosem. Podívejte se, jaké firmy s námi spolupracují nebo v minulosti spolupracovaly a co o nás řekli.