Influencer marketing

Influencer marketing

Propagace produktů, značek a služeb skrz ty, kteří mají vliv, to je smyslem influencer marketingu. Tato relativně nová forma propagace je stále oblíbenější a jak si můžete všimnout, používá jí opravdu velké množství firem. Nejvíce se influencer marketing rozmohl díky sociálním sítím, které umožňují cílenou propagaci produktů a služeb skrz více či méně známé osobnosti. Influencer je člověk, který má vliv na určitou skupinu lidí a který do jisté míry dokáže ovlivnit veřejné mínění. Naším úkolem je najít toho správného influencera pro vaši značku, umět jej oslovit a navázat spolupráci optimální pro obě strany. My v FCC věříme, že si každý produkt najde svého influencera.

 

Používáte-li sociální sítě nebo čtete-li nějaký blog, je pro vás představa o tom, kdo je influencer jednodušší. Každý bloger přidává fotky a jakmile se na těchto fotkách objevují různé značky a produkty, můžeme se domnívat, že se jedná o influencer marketing. Pokud pak osobnost přidá pod svůj post komentář, kde jakkoli zmiňuje či označuje vybraný produkt, s jistotou můžeme říci, že jde o cílenou propagaci. A funguje to! Lidé totiž mají rádi vzory. Někoho, kdo jim ukáže cestu, co a jak mají dělat, co si mají kupovat, kam zajít na vlasy apod. Představte si například vašeho oblíbeného herce, který na svou sociální síť přidá fotku s parfémem, který používá a do komentáře ještě připíše, že bez této vůně nevyjde z domu. Každý, kdo ho sleduje, si toho všimne. Určité procento lidí se nad nákupem parfému alepsoň zamyslí a několik lidí to dokonce přesvědčí ke změně značky parfému na tu, kterou používá oblíbená celebrita. Toto je cílem influencer marketingu.

 

Pokud přemýšlíte o influencer marketingu, měli byste si nejdříve určit, co od něj očekáváte. Pokud nesprávně zvolíte osobnost, přes kterou chcete produkt nebo službu komunikovat, zasažení cílové skupiny bude minimální. Proto si na začátku přesně stanovte, koho chcete oslovit a s jakým sdělením. Chcete-li budovat povědomí o značce, oslovte známou celebritu. Pokud je ale vaším cílem navýšení prodeje, oslovte ty, kterým je váš produkt blízký. Úspěch tkví v celkem jednoduché logice, kterou však není radno brát na lehkou váhu.

 

Terminologie v oblasti influencer marketingu se stále rozšiřuje. Důvodem je oddělit rozsah vlivu, který jednotlivé osobnosti mají na veřejné mínění. Do hry tak vstupují tzv. mikroinfluenceři a pokud jste si doteď mysleli, že k propagaci můžete využít jen skutečně známé tváře, tak pro vás máme dobrou zprávu. I malý vliv se totiž počítá. Ve světě i v ČR existují agentury, které spojují značky s mikroinfluencery, kteří se zaregistrují do veřejné databáze k tomu určené. Celosvětově se pohybuje množství těchto lidí okolo 250 tisíc, což opravdu není málo. Mikroinfluencer má vliv na menší množství populace než ten, kterého nazýváme influencerem případně opinion leaderem (rozdíl mezi influencerem a opinion leaderem popíšeme v chystaném článku Influencer vs. Opinion leader). Stačí, aby člověk dosáhl počtu 300 sledovatelů a může se stát mikroinfluencerem. Spolupráce s takovým mikroinfluencerem je jistě méně nákladná a má sice menší dopad, ale i ten může být pro vaši značku důležitý. Nikdy totiž nevíte, kdy se z méně známého člověka stane velká celebrita. I bez této vidiny však má tento menší vliv smysl. Vždyť přeci i to, že vás uvidí 300 lidí je úspěch, který budete v jiných formách reklamy hledat jen těžko v případě stejných podmínek poměru cena x výkon. A jak je zmíněno výše, každá značka a každý produkt si najde svého influencera a někdy nám s tím osobnosti samy velmi pomáhají. Chcete-li prodávat krém na obličej, podívejte se na blogách a sociálních sítích, jestli už jej třeba někdo ze známých osobností nepoužívá, hledejte v hashtagách, čtěte mezi řádky a nebo si najměte nás a my tohle vše uděláme za vás. Influencer marketing dává byznysu lidskou stránku a ta je i na poli obchodu nezbytná.

 

Pokud si nevíte přesně rady, koho a jak oslovit, neváhejte se na nás s vašimi požadavky obrátit. Dokážeme připravit optimální řešení a najdeme toho správného influencera pro vaši značku.