Generace Y a Z – jak na ně marketingově?

generace

V minulém článku jsme znovuotevřeli charakteristiku generací X, Y a Z a “vypíchli” jsme jejich vlastnosti z HR hlediska. Nyní se podíváme na to, jak generace Y a Z zaujmout marketingově.

Osobní styl

Z marketingového pohledu zajímá generace Y a Z jejich osobní styl. Ten je pro ně stěžejní a je třeba na něj zaměřit reklamu. Nezajímá je jestli v reklamě uvidí stejně staré lidi, stejného pohlaví či rasy. Zatímco generaci Y upoutají krátká videa (a nemají rádi opakovanou reklamu), generace Z ocení hudební podkres a kreativitu (a opakovanou reklamu přímo ignoruje).

Že se k oběma skupinám nedá přistupovat stejně je logické. Jejich věkový rozdíl je 15 – 20 let. Logicky se jim tedy nebude líbit stejná věc.

Influenceři

Generace Z mnohem více “slyší” na influencery. Dle reportu Google až 70% -náctiletých preferuje své vlastní influencery než tradiční celebrity. Jsou pro ně víc než odpolední zábava. Hledají u nich styl, směr i poučení.

Pokud tedy chcete zaujmout generaci Z, musíte k tomu vyhledat toho správného, oblíbeného influencera. Takového, který upoutá jejich pozornost.

Pozornost

Nutné je si také uvědomit, že jak generace Y, tak generace Z patří ke generacím, které neudrží dlouho pozornost. To je také důvod, proč pro ně nejsou zajímavé televizní reklamy a přepínají je. Jejich pozornost se pohybuje kolem 8-12ti sekund. Přeskakují a je nutné je rychle zaujmout. Generace Y běžně přeskakuje mezi 3mi obrazovkami, kdežto generace Z dokáže přeskakovat až mezi 5ti obrazovkami. Musí proto dojít doslova k “bleskovému” zaujetí.

Realita

Obě generace nezajímá obraz, kteří tvoří marketéři, a už vůbec ne digitálně doupravovaný. Chtějí cítit realitu a autentičnost. Generace Z se dokonce zajímá kdo za značkou či výrobkem stojí, případně i kdo konkrétně tvořil reklamu. Zajímá je skutečný příběh a pozadí. Chtějí mít pocit, že jsou toho součástí.

Ještě bychom zmínili, že generace Y ráda nakupuje on-line a slyší na věrnostní programy obchodů a značek. Oproti tomu generace Z nakupují on-line znatelně méně, ale může to být jejich věkem a tím, že nákupy za ně zatím ještě řeší rodiče, a věrnostní programy je “nedojímají”, resp. nemají o ně významný zájem.

Udělali jsme vám v tom guláš? Teď nevíte co na koho použít a jak k marketingu přistoupit? Nevadí, my to víme. Ozvěte se nám a společně najdeme cestu pro váš výrobek nebo službu k těm správným generacím. Zastihnete nás na tel: 602 710 206 nebo e-mailu: info@fcconsulting.cz

 

Zdroj: https://www.forbes.com/sites/deeppatel/2017/11/27/5-d%E2%80%8Bifferences-%E2%80%8Bbetween-%E2%80%8Bmarketing-%E2%80%8Bto%E2%80%8B-m%E2%80%8Billennials-v%E2%80%8Bs%E2%80%8B-%E2%80%8Bgen-z/#5e8cb77d2c9f